Sociale Vaardigheden

Het gedrag van mensen is niet altijd voorspelbaar. Door de training Sociale Vaardigheden worden deelnemers zich meer bewust van de verwachtingen van de klant. Daarnaast leren ze zich beter in te leven in een situatie, klantgerichter te handelen en weten escalaties te voorkomen.

VOOR WIE?
Chauffeurs die al enige tijd in het vak werkzaam zijn en hun sociale vaardigheden willen aanscherpen. In deze training spelen de eigen ervaringen van de deelnemers een grote rol. Om deze reden is de training met name geschikt voor buschauffeurs die minstens een half jaar als chauffeur werkzaam zijn.

RESULTAAT
Deelnemers worden zich meer bewust van de verwachtingen van een klant en krijgen meer inzicht in de achtergrond van hun eigen gedrag en kunnen begrip opbrengen voor het gedrag van een ander. Ze zijn in staat om risico’s in te schatten en escalaties te voorkomen.

INHOUD

  • Klantgericht handelen
  • Communicatie
  • Stresshantering
  • Eigen ervaringen bij agressieve incidenten
  • Preventie en procedures bij agressieve incidenten
  • Omgaan met moeilijke situaties

Tijdens de training wisselen uitleg, oefeningen en praktijk ervaringen elkaar continu af

EXAMEN
Na afloop word er geen examen afgenomen. Deelnemers krijgen een getuigschrift van de rijschool als bewijs van deelname.

DETAILS
Duur: 4 dagdelen
Code: Dagdelen: 4

Hoog slagingspercentage
Meteen beginnen
Persoonlijk en betrokken