Klantgericht Communiceren

Steeds nadrukkelijker komt het kwaliteitsaspect van de dienstverlening in de dagelijkse beroepspraktijk van chauffeurs naar voren. Chauffeurs zijn het visitekaartje van het bedrijf en hebben direct contact met de klanten. Communicatie is belangrijk voor het afwikkelen van vervoersopdrachten. Dit geldt ook voor de communicatie tussen chauffeurs en hun leidinggevenden en collega’s.

VOOR WIE?
Chauffeurs.

RESULTAAT
Deelnemers leren zich een representatieve houding aan te nemen naar klanten, leidinggevenden en collega’s. Daarnaast leren ze beter communiceren en in bepaalde situaties vanuit een juiste beroepshouding te handelen.

INHOUD

  • Representativiteit en beroepshouding
  • Klantbenadering, commercieel gedrag, informatie en functie
  • Klachtenafhandeling
  • Correcte mondelinge en schriftelijke communicatie
  • Omgaan met stressvolle situaties

EXAMEN
Na afloop wordt er geen examen afgenomen. Deelnemers krijgen van onze verkeersschool een certificaat van deelname uitgereikt.

DETAILS
Duur: 1 dag
Code CCV: N46(1)
Uren in het kader van Richtlijn Vakbekwaamheid: 7 theorie uren

Hoog slagingspercentage
Meteen beginnen
Persoonlijk en betrokken